Kız Çocukları "Benim Madam Curie'm" Diyecek

Uçan Süpürge "Benim Madam Curie’m” projesiyle, kadınların yolunu aydınlatan dört bilim kadınının hikayelerini animasyon filmlerle çocuklara anlatacak.


Astrofiziği Türkiye’ye getiren kadın Dilhan Eryurt… Madam Curie’nin de öğrencisi olan ilk kadın kimyagerimiz Remziye Hisar… Patolojinin gelişmesini sağlayan ve kendi adıyla anılan bir yöntem geliştiren Kamile Şevki Mutlu… Ve sosyal bilimler alanında hocaların hocası Nermin Abadan Unat… Kadınların yolunu aydınlatan bu dört bilimcinin hikayeleri “Benim Madam Curie’m” projesinin animasyon filmlerinde yeniden canlanıyor.
Uçan Süpürge Kadın İletişim ve Araştırma Derneği, ilköğretim öğrencilerine yönelik “Benim Madam Curie’m” projesiyle, kız çocukların meslek seçerken toplumsal cinsiyet rollerine uygun yönlendirmeler yerine, yetenekleri ve hayalleri doğrultusunda eğitime yönlenmelerini amaçlıyor.
Avrupa Birliği Merkezi Finans ve İhale Birimi ile Milli Eğitim Bakanlığı’nın desteklediği projede Ankara İl Milli Eğitim Müdürlüğünün Pursaklar ilçesinde belirlediği okullarda örnek bir çalışma yürütülüyor.
Uçan Süpürgeliler; kadınların yalnızca öğretmen, hemşire, avukat değil, bilim ve teknoloji alanında da çalışabileceğini, bunun için erkek egemen engellerin ortadan kalkması gerektiğini söylüyor. 

Dört bilim kadını kız çocuklara rol modeli olacak

“Benim Madam Curie’m” projesi kapsamında dört bilim kadınını anlatan dört animasyon film hazırlandı.
Astrofizikçi Dilhan Eryurt, patolog Kamile Şevki Mutlu, kimyacı Remziye Hisar ve siyaset bilimci Nermin Abadan Unat’ın bilim dünyasına katkılarını ve kendi alanlarında var olabilmek için verdikleri mücadeleyi anlatan bu filmler Pursaklar’daki ilköğretim okullarında eğitim materyali olarak kullanılacak.
Kadınların gerek fen bilimleri gerekse sosyal bilimlerde nasıl öncü olabildiğinin en güzel örneklerinden dördü, bu projede çocukların karşısına çıkacak.

Neden Madam Curie?

Bilim kadınlarının öncülerinden Polonyalı kimyager ve fizikçi Marie Curie "Yaşam hiçbirimiz için kolay değil. Bir şeyleri başarmak için, yetenekli olduğumuza inanarak buna ulaşmak için usanmadan çabalamalıyız” diyor.
Uçan Süpürge ise şunları söylüyor:  “Bu projeye adını veren Marie Curie’yi, bu öncü kadının açtığı yolda yürüyen nice bilim kadınının bugünün kız çocuklarına örnek olması için sembol olarak seçtik.  Okullarımızda okutulan ders kitaplarında öğrenciler sadece birkaç öncü kadını görüyor, oysa bizim de onlarca Madam Curie’miz var ama görünür değiller. O bilim kadınlarını tanımak, her birinin mücadeleleri ve başarılarını kız çocuklara anlatmak için biz bir adım attık ve bizim Madam Curie’lerimizden dördüne bu projede yer verdik.”

Popüler Yayınlar